Tak jsem měl možnost vyzkoušet si novodobý Café-style motorky a porovnat japonce s italem – konkrétně XSR900 (thanx Oužán) a Ducati Scrambler 1100 Special (megathanx letí do pražské DUCATI). A jako dost mě to bavilo. Pro zajímavost – i když motorky podle mýho názoru cílí na podobnou skupinu lidí (zálesáckej typ s plnovousem v kostkovaný košili, hlavou pečlivě osekanou v Barbershopu a nalakovanejma nehtama), tak v reálu rozdílnost bajků ani nemůže být markantnější..

XSR900 – neocafé racer, kdy mašina se tváří, že chce bejt retro, ale technika, podvozek a vůbec jízdní vlastnosti jsou z budoucnosti. Bajk kvalitně zpracovanej, moc pěkný detaily, možnost individualizace téměr nekonečná, ale navíc to jede jak prase, kravit se s tím dá na max, přitom je to lehký, ovladatelny.. akorat vypinani trakce jenom pri zastaveni bajku a opětovný samozapnutí při otočení klíčkem mě srala 😀 Suma sumárum, za ty prachy fakt dreambike, bavilo moc.

Srambler 1100 special – podle mě opravdovej scrambler, kterej se nijak netváří – ten prostě JE. Ulítlý detaily, zpracování na 1***, mraky vychytávek, drátěný kola.. jediná na první pohled moderna je tacháč, kterej ale nemá chybu. Ovšem motoricky bohužel nic pro mě.. Rozmazlenej z yamahy jsem měl najednou pocit, že sedím na harleji. Krásnej zvuk, ale než se motor roztočil, byl večer.. 82hp proti 115hp je prostě rozdíl, bez ohledu na vysokej krouťák.. prostě dvouventilovej vzducháč je pro fajnšmekry, který se nehoněj za rychlostí a chtějí něco na pohodu a žádný kravení. Ok, to beru. Dovedu si to představit v garáži po 50tce, případně jako druhou motorku na kafíčkaření po městě, případně jako hustopřísnou dekoraci do obejváku (nebo do ložnice, to je šumák).. NO jo no, teprve když jsem ujel pár kiláků z Olbrachtovky, tak jsem pochopil, proč si paní Veronika klepala na čelo, že si půjčuju zrovna tohle 😀 😀

Takže abych to shrnul – na kravení a adrenalinovou zábavu XSR, na pohodu a styl S1100. Každopádně zkušenost to byla super, já vlastně na kafíčkách nikdy předtim nejel 😀 Taky dobrý zjištění, že na užití pořádný adrenalinový srandy stačí i pro vemena jako jsem já bajk pod 120hp – akorát na ty smyky by to chtělo komplet vypínatelný ABS (jako to má např. BMW, nebo Aprilia).. yamaha to neumi a u duc jsem na to nepřišel.. Jo a jenom jedna osobní poznámka – jestli někdy budu uvažovat nad novou DUC, tak jedině z Olbrachtovky. I když už pár let nepatřím do rodiny, tak přístup k zákazníkovi příkladnej, ať si kdo chce co chce říká 😉 (bezplatné P.R, pozn. aut. B-) )

8 KOMENTÁŘE