Díky bezbřehé a nezištné aktivitě jednoho z místních ultrazz (jmenovitě Bruna) se na konci května 2020 podařilo něco neskutečnýho, a tím je možnost téměř privátního odpoledního ježdění na autodromu v Mostě. No a protože se z týhle hurá akce stala fakt suprová záležitost, trošku se s váma podělíme o všechnu tu srandu, kterou jsme si jednoho krásně hnusnýho květnovýho odpoledne užili (hnusnýho – páč samo bylo chcavno, jak jinak ?)
Protože Bruník jezdí čas od času do háku na bajku, tato skutečnost neunikla jeho nadřízeným. Co se ale zřejmě u běžných O2 nevolníků nevědělo je fakt, že nadřízení jsou taky bajkeři (rozuměj „normální lidi“), kteří dostali jednoho dne nápad zarezervovat si okruh pro takový malý privátní ježdění. Jenže si nebyli jistí, zda-li se jim podaří sehnat potřebný počet účastníků, aby kvůli tomu nezbankrotovali. A tak hodili slovo s nejlepším Guru široko daleko, kterej samosebou řekl: „to je cájk, řeknu našim“ – a všechno bylo upečeno ?.
Účast byla pochopitelně omezena (cca 10 míst pro nás), takže jsme to ani nezveřejňovali a srabsky využili svýho práva „V2 ultrazz“ (rozumněj – nemáš V2 SPZ nebo aspoň podtácek, nejseš dost Adidas) a nacpali se tam první sami s tím, že bůhví jak to vlastně všecko bude. Termín byl jistej cca 14 dní dopředu, což mělo za následek strhnutí nejmenovanýho meteoserveru neustálým kontrolováním předpovědí ze stran místních fousků. Samozřejmě my borci víme, že brečet nad počasím dřív než dva dny před akcí je zbytečný, protože pokud se zrovna nesnažíš vyjet na letní pojezd v prosinci, nejistota předpovědi je téměř stoprocentní. No, tak nebudeme si ale nic nalhávat – když se dva dny před startem začalo na všech serverech včetně Pornhubu objevovat, že bude fakt mega chcát, tak začínali i největší optimisti lehce panikařit, to je fakt.
Samotný den D však překvapivě již od brzkého rána začal relativně jasně svítivým Punťou na blankytně modré obloze. Mraky nikde, tudíž stále avizovaná predikce o tom, že po poledni budou padat šišky s mákem byla drsně ignorovaná s tím, že by v Meteopressu měli přestat už konečně hulit. Protože se jednalo o odpolední ježdění, tzn. od cca 14h do 18h, sraz byl v poledne jako dycky na Robin Oilu u „Middleboys“ (pro nechápavé – Středokluky) s tím, že kdo nebude stíhat, dorazí přímo na okruh. Nakonec se nás na pumpě v poledne sešla téměř celá plánovaná skvadra, a překvapivě všichni na bajcích – vyjma Fáfy, kterýžto z logistických důvodů po ránu poněkud vyměkl a svého Vévodu 1290 přivezl pěkně autmo. Jedinej Milda na vytůněným Tuonu dorazil až do Mostu, takže z Middleboys vyrazil příjemnej vláček čítající 6-8 kusů železa na kolech.
No, a protože jsme se samozřejmě všichni těšili jak malí, tak samozřejmě po cestě začalo co? Jasně že pršet. FUCK.
Do Mostu jsme přijeli naštěstí jen lehce zvlhlí (vinou deště i testosteronu), a těsně před začátkem samotných jízd to teda moc vypadalo na pikaču – obloha černá jak Džordž Floyd, v až moc velký blízkosti okruhu přísný provazy deště.. no potěš koště.. Kluci moc naštěstí neřešili, že se jich straním a mumlající biblické verše klečím osamocen někde v rohu, nicméně moje úsilí nečekaně zabralo a to, co vypadalo jako blížící se hustokrutá průtrž se pár minut před první jízdou zázračně rozplynulo, aleluja!!.. Takže my skutečně na pouze lehce oslizlý trati mohli začít opatrně kroužit. Do druhý rundy už byla trať naprosto suchá, sranda začala naplno a my jsme konečně mohli vyvádět ?
Abychom si to upřesnili – i když jsme v očích mnoha nebajkerů určitě jezdili jako psychopati, realita byla pochopitelně mnohem rozumnější. Předně, šlo o první letošní ježdění na okruhu, takže člověk se přišel hlavně rozhýbat a rozkoukat. Pro některý jedince (Bohouš, Hampejz) to dokonce byla první návštěva na týhle dráze. Všichni jsme navíc přijeli po vlastní ose, na značkách a na gumách určených do provozu. Tohle samotný bylo pro většinu z nás dostatečnou hranicí pro to, abysme jakkoli zbytečně neriskovali.. Ehm.. no tak dobře noo :D.. když kolem tebe prolítnou kámoši s kolenem zabořeným v zemi, opatrnost prostě vezme rychle za svý :))) Ale i tak je i z videí jasně patrný, že jsme rozhodně nejeli nějak výrazně na limitu. Teda, myšleno na limitu motorek.. ?
Co bych závěrem vyzdvihnul je pár skutečností:
Předně, opět se potvrdilo, že sportovní silniční gumy určený do provozu dokážou i na okruhu poskytnout hodně velkou jistotu a tím pádem i zábavu (Rosso 3, Corsa 2, Bridge S20, Michelin Power Pure, Metz M7RR apod.). A to i v okamžiku, kdy určití jedinci přijeli na šlupkách ve smrti, páč už na nich absolvovali dva plný dny s agenturním ježděním – žejo Spajku ? Pohled na OEM Bridge S20 na jeho MT10SP byl hodně zajímavej, hlavně když jsme jeli domů ? Naproti tomu ostatním kružítkám se gumy ojely tak akorát, rozhodně nešlo o žádnou destrukci pneumatik, jak se všude na netu často chytře píše („… jestli pojedeš na okruh, tak ty gumy roztrháš…“ apod.), to je blabol a prosím ignorovat.
Další poznatek, který by mohl leckoho přesvědčit, že okruh stojí za vyzkoušení je fakt, že na to, aby si člověk užil opravdu velkou porci zábavy je ve skutečnosti úplně jedno, co za bajk má. Protože např. Bohouš je zdárným příkladem, jak se i na 28 let starým růžovým šestikilu dokáže suprově pojezdit, a to nemluvě o tom, že to byla jeho okruhová premiéra. Ostatně, jak bezpečně znehodnotit centrální stojan ubroušením je vidět i na videích, co jsme naflákali na V2 youtube kanál ? Samozřejmě člověk musí mít bajk v TOP stavu, aby borci jedoucí za nim neměli problém skrz olejovej dým vidět aspoň pár metrů před sebe, ale to snad není potřeba nikomu zdůrazňovat – samozřejmost stejná jako to, že na okruhu se nejezdí v kraťasech, ale v plavkách neasi ;))
Jo a pořád hojně po sociálech řešená otázka – nemám koně!! Co mám dělat??!! Tak s tím ať jdou všichni už konečně do prdele. Současný bajky jsou tak překoňovaný, že normální průměrnej jezdec (což jsme téměř všichni, pana Fillu, bratry Smržáky nebo třebas Carlose z MH nepočítám mezi normální jedince) cokoli co má nad 100 šemíků nemá šanci naplno využít. Proto řešit, že kámoš má 170hp a já jenom 140 a tak mu přece na okruhu nemůžu stačit je naprostá pytlovina. Navíc – specielně v Mostu, který je na rozdíl od Brna skutečně technická trať, se výkonnostní rozdíly totálně mažou.. Ostatně, krásně patrný z videí, co jsme natočili, jak na té cílovce téměř všechny bajky jedou úplně stejně (GSX-S 1000 vs MT10SP vs KTM1290SD vs TuonoV4 Factory atd.), rozdíl je pouze v tom, kdo srabsky první šáhne po tý pravý páčce ?
Suma sumárum, asi nejlepší okruhovej pojezd za poslední roky. Jízdy byly rozděleny po 25ti minutách, kdy se naše parta střídala s partou z O2 (díky kterým se to vlastně všechno mohlo realizovat), a asi se shodneme na tom, že ty necelý dvě hodiny ježdění jsou tak akorát na vyblbnutí a pohodovej pojezd domů. Na celodenní ježdění by už člověk přece jenom radši přijel trochu víc připravenej (nahřejváky, stojany, lepší gumy, bajk bez cingrlátek atd.) a na vozejku, kdyby náhodou schopnosti nestačili egu pilota, to je jasný ?
Takže ještě jednou velkej dík mástrovi Brunovi a jeho O2 kolegům, no a nám teď nezbejvá než se rozhodnout – co takhle zkusit zorganizovat první skutečně V2CZ ONLY okruhový odpoledne? ?
P.s.: všechna videa najdete tady:
V2CZ
https://www.youtube.com/channel/UCYniQfTHTktvXfxaY5lCOyA?view_as=subscriber
Fáfa
https://www.youtube.com/channel/UCNn5yrIziDkL0iktKmHjiUA
Milda
https://www.youtube.com/channel/UCoohYoRb3xw6QAIhjBsbijA